I'm coming home! - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Hanneke Haane - WaarBenJij.nu I'm coming home! - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Hanneke Haane - WaarBenJij.nu

I'm coming home!

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

04 April 2012 | Maleisië, Kuching

Voor Nederlands, scroll naar beneden.

Well, this will be my last post in a while. The day after tomorrow I will fly back to Amsterdam.
After my snitching experience I got myself together and was ready for a roadtrip to the longhouses. 

For this we needed to go shopping, candy for the kids and presents for the chief of the tribe. We were supposed to go with the four of us. Ben suddenly got sick, he was not coming. The shopping was fun and we were even more looking forward to it! 
When we got back I immediately noticed that my MacBook was gone. A few minutes later I discovered that my second camera was gone, checking my passport learned me that all my money was gone as well. 
This money was recently transferred by my parents through western union... Roughly a 500 euro, I just received it yesterday! 

Others found stuff of them being taken as well. The staff told us that Ben left 15 minutes after us, with a little rug sac. All his belongings were gone except for his clothing and bag... Nobody seen Ben for the last 3 hours after going to the bank (walking out of the b&b).
It's still unbelievable, someone you are hanging out with for a week takes your belongings.. And he knew about the snitching. It freaks me out, makes me go crazy.. But then I still have all my photo's on my external hard drive. Luckily I took this with me and he left my passport behind.

I have no idea what I am going to do when I got home. I am really looking forward to see my parents, brother, sister and friends.. But somehow I am still not done with traveling.. So maybe we meet again, because you always meet twice! <3


Zo mijn laatste bericht, zeer definitief kan ik jullie vertellen. Het ticket is geboekt en overmorgen(6april) vlieg  ik terug naar Amsterdam.
Na het incident van 1 april was ik eigenlijk vol goede moed. De plannen waren gemaakt en morgen zouden we met de auto op pad gaan. Roadtrip. Met 3 anderen van het hostel naar de longhouses. Hiervoor moesten wel inkopen  gedaan worden. Een van ons werd plotseling ziek, Ben(Bali) zou thuis blijven in de hoop dat hij zich beter zou voelen om 's avonds een drankje te gaan doen. 

De inkopen gingen prima en het was ook heel gezellig. Als we terugkomen blijkt meteen dat mijn laptop weg is.. De eerste reactie is paniek, dan denk ik dat Ben hem wel zal hebben. Als Nick zegt dat er ook spullen bij hem weg zijn check ik de rest van mijn spullen. Mijn camera, telefoon en ook het geld is weg. 
Het geld dat papa en mama via Western Union hebben overgemaakt.. Een kleine 500 euro..
Van Ben is geen spoor en we horen dat hij een kwartier na ons is vertrokken met een rugzak. Zijn waardevolle spullen zijn allemaal weg.. De eerste reactie is vol ongeloof, dit kan niet waar zijn. Met deze persoon zijn we de afgelopen dagen erg veel opgetrokken.. Mijn spullen krijg ik er niet mee terug.. En verbazingwekkend kalm beredeneer ik dat ik tenminste mijn paspoort nog heb en mijn harde schijf vol met foto's. Wat een geluk! Het meest waardevolle heb ik nog.

Nu vind ik dat het wel goed is geweest, het enige wat ik nu wil is naar huis. Een telefoontje naar huis is voldoende om een vlucht te regelen. 2 keer op 4 dagen was te veel voor mij.. Over wat ik moet gaan doen als ik thuis kom, geen flauw idee! Eerst maar even bijkomen en heel hard knuffelen. Voor mijn gevoel ben ik ondanks alles nog niet klaar met het reizen... 

  • 04 April 2012 - 13:02

    Alien:

    Eeej han! Net al even met je moeder gebeld... Pff dus ook nog eens een bekende die jullie gesloten heeft.. Heel vervelend en erg jammer!!
    Ik zal als je zin en tijd hebt zondag of maandag even langs komen!! Dikke knuffel Alien

  • 04 April 2012 - 13:37

    Alien:

    bestolen :)

  • 04 April 2012 - 13:38

    Di Papa:

    En toverkussen !!!

  • 04 April 2012 - 14:30

    Rianne Tervooren:

    Ha onfortuinlijke Hanneke
    Wat een verhalen.
    Zo super shit dat je op zo een afschuwelijke manier 2 keer bent beroofd!!!!
    Ik begrijp dat je as vrijdag naar nederland vliegt.

    Hopenlijk hou je aan deze reis geen kater over!
    Goede thuisreis , zonder problemen!!!!!!!!!!!!!!
    En troostknuffel oet Mestreech.
    Rianne

  • 04 April 2012 - 15:38

    Gea ( Moeder Alex ):

    Hanneke, we hebben alleen maar contact gehad via facebook over Alex, maar ik wil je toch even laten weten dat ik het vreselijk vindt dat je 2 x kort op elkaar bent bestolen en het is helemaal erg dat dat door een medereiziger is gebeurd. Wat jammer dat je reis zo moet eindigen. Gelukkig dat je de harde schijf nog hebt. Sterkte en goede reis terug!

    P.s.: Ik heb, op aanraden van Alex, met veel plezier je reisverslagen gelezen.

  • 04 April 2012 - 17:02

    Rob Lammers:

    Heb eigenlijk niks te zeggen Hanneke, maar wat een miezerige klootzak!

  • 04 April 2012 - 17:07

    Rob:

    He meid,

    Wat een kutstreek. Kom veilig thuis! Kunnen we een drankje doen als pleister op de wond.

    Groet,

    Rob

  • 04 April 2012 - 19:22

    Maria...:

    ohhhh tja...wat hierop te zeggen...pech.....maar verlies niet alle vertrouwen..
    er zijn overal goeie en verkeerde mensen....eerst maar eens bekomen van alles.
    goede reis terug....groetjes uit Bunde.

  • 07 April 2012 - 15:43

    Rob Lammers:

    Welkom terug Hanneke.
    Heb vanochtend maar een gewone krant gekocht, ander wereld(s)nieuws dan 't jouwe. Lekker uitrusten in Brommelen en dan power toegewenst voor allerlei plannen die zonder twijfel zullen gaan komen.
    Deze ervaringen neemt niemand je meer af. Beetje jaloers ben ik wel...

    groeten uit Mierlo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuching

grande tour de azie

Recente Reisverslagen:

04 April 2012

I'm coming home!

01 April 2012

still enough reasons to visit Kuching

27 Maart 2012

Can't bring me down

24 Maart 2012

Hello Malaysia!

17 Maart 2012

plannen
Hanneke

Actief sinds 03 Juli 2009
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 50424

Voorgaande reizen:

26 April 2012 - 30 Juni 2012

De zomer door als hostess

20 Augustus 2010 - 16 September 2010

India... Rudy & Hanneke

15 Januari 2012 - 30 November -0001

grande tour de azie

Landen bezocht: