werk, werk, werk, zon, zee - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Hanneke Haane - WaarBenJij.nu werk, werk, werk, zon, zee - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Hanneke Haane - WaarBenJij.nu

werk, werk, werk, zon, zee

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

06 Mei 2012 | Griekenland, Athene

5 mei 2012

Zo, de dag tot dag beschrijvingen geef ik voor deze keer even op. Ik wil jullie graag een impressie geven van de werkzaamheden. Natuurlijk doe ik meer dan werken, vandaag heb ik namelijk mijn eerste vrije dag gehad.
Deze liep een beetje anders dan verwacht, het plan was om te gaan snorkelen. Alleen kwam ik op het geniale idee om toch maar op stap te gaan gisteravond.. en je voelt hem natuurlijk al aankomen. Het werd weer eens veel te laat.. en met een lekkere kater werd ik dan ook wakker om half 2.

Zondag/ Dinsdag/ Donderdag

een dag die altijd vroeg begint. Zo rond half 9 stap ik op de bus. Normaal gesproken is dat hier bij een van de hotels in de buurt. Daar houd ik een praatje in de bus en ondertussen vervolgen we de weg naar het vliegveld. Op het vliegveld begeleid je het inchecken. Om vervolgens onder het genot van een frappe naar de aankomst te gaan om de nieuwe gasten weer op te halen. Deze moeten weer allemaal in de bus terecht komen naar het juiste hotel. Hier dan ook weer een praatje met algemene informatie.

Dit herhaalt zich ‘s avonds nog een keer. Tot nu toe is het zo dat je maar een van de twee vluchten doet en daardoor het grootste gedeelte van de dag vrij hebt.

Maandag/ Woensdag/ Vrijdag

Informatiebijeenkomsten voor de gasten die de vorige dag zijn aangekomen. Deze heb ik nog niet zelf gedaan, morgen mag dat voor de eerste keer! Stiekem best wel spannend.. Er wordt dan informatie gegeven over de lokale voorzieningen, algemene informatie zoals noodnummers, dokters, vervoer en dan ook nog de bezienswaardigheden in Rhodos stad en het eiland zelf. Om als laatste de mogelijke excursies te behandelen. Best wel een hele kluif dus.. De ervaring van het spreken voor groepen is er, dit is alleen een hele andere discipline!!
Afhankelijk van de groepsgrote en lokatie geef je 2 x per dag zo’n bijeenkomst. Na de bijeenkomst kunnen mensen inderdaad inschrijven voor excursies en het huren van auto’s. Best wel een klus want soms worden mensen vanuit diverse hotels met een bus gebracht. Dan is het zaak dat je dit zo snel mogelijk weet af te handelen. Daarbij ben je zelf verantwoordelijk voor het geld. Op vrijdag wordt dit dan allemaal in een keer afgerekend.

Hierna vertrek ik naar kantoor. Het doorgeven van excursies, bootlijsten invullen, huurauto’s reserveren, enveloppen klaarmaken voor de aankomst van de volgende dag..

Daarna al snel weer door voor hotelbezoeken. Soms zit hier wat tijd tussen dus dan kan ik nog snel iets eten of boodschappen doen. Anders zijn we zo tot een uur of 7 aan het werk.
Quote" " je moet twee dingen kunnen, lang zonder eten en lang staan". Toevoeging voor dames: de hele dag op hakken kunnen lopen.. Het is gelukkig wel iets meer dan dit, ik vrees dat ik anders niet geschikt was ;).
‘s avonds eet ik meestal samen met Willem-Jan in een hotel. Je gezicht even bij de gasten laten zien en daarbij ben ik vaak ook te moe om dan nog te gaan koken. Daarbij heb ik maar 2 pitjes en op deze manier eet ik ook dingen die ik zelf niet zo snel zou maken.

Ja, dit is altijd een pittig en lang dagje.

Eigenlijk herhaalt dit proces zich zo’n 3 keer per week. Blijft er nog een dag over en die heb je dan vrij. Dit wisselt per persoon, op dit moment is er nog geen vaste routine in.


Afgelopen week heb ik wel de nodige aanvaringen gehad met de Griekse mentaliteit. Het heeft namelijk een week geduurd voordat ik uiteindelijk een lokaal nummer had.
Het begon ermee dat alles was uitverkocht.. Nou een reservering zonder naam werkt natuurlijk niet, de volgende levering zou pas op vrijdag komen (het was maandag). De dag daarna was het labour day en dus was alles gesloten. De volgende dag besluit ik een andere winkel te proberen, gesloten. De volgende dag kon ik op tijd weg op kantoor, dus eerst maar langs vodafone. Helaas, siësta tijd, helemaal niet bij stil gestaan! Later terug, het systeem ligt eruit dus ze kunnen niks. Maar het gaat om een prepaid, maakt niet uit blijkbaar! Als ik dan weer terug kom hebben ze ook mijn paspoort nodig, waarom ze dat niet al de eerste keer konden aangeven is werkelijk een raadsel! Weer terug dus, met als resultaat dat ik officiële papieren moet ondertekenen voordat ik de kaart krijg. Dan wil ik opwaarderen, gaat niet in de officiële winkels.. hiervoor moet ik naar de supermarkt. Echt hartstikke handig!

Poetsen bij het autoverhuurbedrijf: 2 keer dweilen zonder dat de vloer geveegd of gezogen is. Gevolg is dat al het afval verplaatst maar het er uiteindelijk nog net zo vies uitziet..
Daarbij moest ik de schade aan mijn auto gaan melden. Iemand had ‘s nachts namelijk langs mijn autootje geschraapt.. :(
Eerst moet ik wachten, dan komt er een medewerker foto’s maken van de schade. Een Grieks formulier moet ik invullen. Dan weer wachten.. Komt de baas moet de hele procedure weer opnieuw. Oh en dit grapje gaat me wel 140 euro kosten.. Maaaar, we laten het maar zitten tot het einde van het seizoen.. Waarom? Nou misschien krijg ik nog wel een ongeluk en is het te verhalen op de andere partij, hij hoopt voor mij dat dit niet het geval is...
Tsja zo kun je natuurlijk ook denken!

Zo dat was het wel weer zo’n beetje! Nu even voorbereiden voor morgen en mijn inie-mini-paleisje weer op orde brengen!
De foto’s zijn trouwens van Lindos en de eilandtour, want dat heb ik de afgelopen week ook nog gedaan!

  • 06 Mei 2012 - 13:07

    Alien:

    Haaij! Leuk verslag!!
    Fijn dat het het tot nu toe allemaal nog bevalt!
    We appen/vibere of skypen snel he! :)
    xxxx

  • 06 Mei 2012 - 18:08

    Muziekmeisje:

    Wat heerlijk! Geniet ervan! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

De zomer door als hostess

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2012

Bye Rhodos

17 Mei 2012

the story continues

06 Mei 2012

werk, werk, werk, zon, zee

01 Mei 2012

eerste werkdagen

26 April 2012

Het begint!
Hanneke

Actief sinds 03 Juli 2009
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 50424

Voorgaande reizen:

26 April 2012 - 30 Juni 2012

De zomer door als hostess

20 Augustus 2010 - 16 September 2010

India... Rudy & Hanneke

15 Januari 2012 - 30 November -0001

grande tour de azie

Landen bezocht: