Bangkok it still is.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hanneke Haane - WaarBenJij.nu Bangkok it still is.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hanneke Haane - WaarBenJij.nu

Bangkok it still is..

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

19 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Zo, een paar dagen en nog steeds stuck in Bangkok. I guess Bangkok has me! Nee ik zal zaterdag vertrekken naar Koh Phangan. Samen met een meisje uit Argentinië.

Voor jullie vast veel interessanter, hoe bevalt dat alleen reizen nou. Nou ik kan jullie vertellen dat het ‘s nachts (of in bed) als ik last heb van mijn jetlag niet relaxt is. Het contact maken is super makkelijk, zelfs als je sociaal onvaardig bent lukt het hier wel!
Dit resulteert in de nodige avonden op het dakterras. Tellen doen we in Chang (goedkoop Thais bier). Dat maar liefst wordt geschonken in flessen van 0,66l. Tikt dus lekker aan. Dat doet het eveneens voor mijn budget. Over het algemeen is het allemaal best goedkoop, totdat je dingen gaat bezichtigen of iets anders dan water gaat drinken. Dit betekend veel dingen delen met andere reizigers, eten op straat, en vooral veel, heel, heel, heel veel lopen. Mijn budget hou ik op dit moment nog trouw bij, alleen gaat dat niet zo heel lekker, ik geef meer geld uit dan eigenlijk de bedoeling is.
Papa, goed nieuws voor jou dus!

Verder is er nog meer goed nieuws. De visa voor China zijn redelijk makkelijk te krijgen hier. Dit betekend dus dat wanneer ik uit Myanmar terugkom mijn visa voor Vietnam en China zal gaan regelen. Hier en daar een beetje meer tempo maken. De komende tijd zal in ieder geval Bangkok mijn uitvalsbasis zijn. Tenminste, dat is de bedoeling. Na 5 dagen ben ik lazy as hell.. Alles komt morgen wel en ook dan zien we wel weer verder.

Gister zijn we met de “vaste” groep wat sightseeing gaan doen. Die groep bestaat uit 5 Australiërs, 1 Engelsman, en mij. Verder sluit er nog regelmatig een Amerikaan uit. Zijn creditcard is kwijt, conclusie, wachten op een nieuwe duurt al bijna 2 weken.. Welke dag het is? Chang-time!

Hoe dan ook, gister een bezoekje aan het grand palace gebracht (400 baht, mijn halve budget!), Wat Po en Wat Arun. Deze had ik tijdens mijn voorgaande bezoeken nog niet gezien. Het Engels spreken went volledig, ik moet al moeite doen om sommige dingen om te zetten naar het Nederlands.

Legendarische uitspraken:
Bangkok has him. (Josh/Nigel verdwijnt na het stappen en komt de volgende dag pas om 18.00 aanzetten)
Hitchhicking in Australia is like stroking on an airplane (dakterras humor)
He is not a Josh, he is a Nigel!
Changover!
- Heineken, are you married or engaged? Fijn zo’n ring om mijn vinger!

Oeh ik merk nu al dat ik ze moet gaan opschrijven, anders blijft er niks hangen..!

  • 19 Januari 2012 - 08:27

    Nelly:

    Lieve Hanneke, Zo te lezen heb je wel het echte vakantie gevoel! Dat alleen zijn in de nacht moet natuurlijk even wennen! Moet wel heel gezellig zijn met al die mannen om je heen! Goed dat je je ring niet thuisgelaten hebt! Leuk je plannen te lezen. Ook al een reismaatje naar Koh Phangan! Zou super voor je zijn als je een visum krijgt voor China. Wel een beetje zuinig zijn anders kun je niet alles doen wat je wilt! Ik had niet verwacht dat je zoveel op de foto zou staan Super!!!!! Vlgs mij zie ik al een nieuwe rok? Voor morgen: een goede reis en ik ben benieuwd waar je daar terecht komt! Wat je gaat zien en meemaken! liefs Nelly

  • 19 Januari 2012 - 09:14

    Maria En Kees.:

    ik ga het eens rustig lezen,geniet lekker,hier....regen,regen....

  • 20 Januari 2012 - 15:28

    Rob Lammers:

    Poeh; Beetje interessant doen met wat engelstalige uitspraken... mondiale Hanneke.
    De opmerking - jetlag s'nachts.. of in bed, niet relaxt - "triggert" me (om jouw jargon te blijven).
    Een reizend toerist ligt toch in bed s'nachts Hanneke?
    Geniet er van Hanneke.

  • 20 Januari 2012 - 18:36

    Hanneke:

    Voor de mensen die dit lezen.. Ik begin al volledig in het Engels te leven.. sorry voor de Engelstalige uitspraken, ik doen mijn best alles zo goed mogelijk om te zetten! Maar sommige dingen zijn gewoon niet zo leuk in het Nederlands als Engels.

    Oh en het staat hier bol van de hangover 2 grappen, die zich afspeeld in Thailand. O.a. Bangkok has him, of iedere mogelijke variatie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

grande tour de azie

Recente Reisverslagen:

04 April 2012

I'm coming home!

01 April 2012

still enough reasons to visit Kuching

27 Maart 2012

Can't bring me down

24 Maart 2012

Hello Malaysia!

17 Maart 2012

plannen
Hanneke

Actief sinds 03 Juli 2009
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 50424

Voorgaande reizen:

26 April 2012 - 30 Juni 2012

De zomer door als hostess

20 Augustus 2010 - 16 September 2010

India... Rudy & Hanneke

15 Januari 2012 - 30 November -0001

grande tour de azie

Landen bezocht: