Koh Phangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hanneke Haane - WaarBenJij.nu Koh Phangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hanneke Haane - WaarBenJij.nu

Koh Phangan

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

24 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Zo ondertussen ben ik weg uit Bangkok en beland in Koh Phangan. Wat valt dat tegen om eerlijk te zijn. Ik kom nu net terug van het strand, juist dat waar de fullmoon party wordt gehouden. Ik had verwacht dat het echt een stuk groter zou zijn, maar het is eigenlijk een heel smal strand. Vanavond zal de blackmoon worden gevierd.

Goed, even terug, het vertrek in Bangkok. Zelf had ik al verschillende manieren opgezocht om zo goedkoop mogelijk naar koh Phangan af te reizen. Grote nadeel was dat ik te laat begonnen was met het regelen. Op dit moment wordt het Chinees nieuwjaar gevierd, iets waar ik weinig van merk, maar wel alle treinen zaten volgeboekt. De optie die overbleef met de trein was een stoel en daarbij een ventilator in plaats van airconditioning. Een andere optie was de bus. Deze is het uiteindelijk ook geworden. Met het vertrek om 19.30 en aankomt om 3.00 bij de pier in Chumpon. Net iets anders dan we geboekt hadden, we zouden zuidelijker eindigen zodat we niet zo lang met de boot hoefden te gaan. Na veel onduidelijkheid werd duidelijk dat we via Koh Tao naar Koh Phangan zouden gaan, dit betekende grofweg zo’n 5 uur op de boot. Uiteindelijk zijn we rond 13.00 in het hostel aangekomen. Dit is in een woord samen te vatten: roze!! Airconditioning, een goed bed, prima plek voor 3,5 euro per nacht. Oh, helaas is de rest hier wel stukken duurder, we betalen makkelijk het 2/3 dubbele van Bangkok.

Bij aankomst op het eiland kregen we allemaal flyers voor feestjes in onze handen gedrukt. Een daarvan was nog dezelfde avond, een jungle party. Samen met wat mensen van het hostel zijn we daar dan ook naar toe gegaan. Voor 11 uur was er gratis entree, dus daar hebben we dan ook maar gebruik van gemaakt. Wel zijn we redelijk op tijd naar huis gegaan.

Als laatste, in het hostel kregen we een a4‘tje met advies voor feestjes. Enkele hiervan wil ik jullie niet onthouden:
* don’t do stupid things when you are drunk
* We don’t say it enough! Condoms are for cell at every 7 eleven and in our bar.
* The “ mellow mountain” provides mushroom shakes, the “ reaggae” and “ rainbow” bar are selling joints. You can drink and smoke there. Do not walk around with drugs, the police is watching. Consume on sight.

  • 24 Januari 2012 - 12:53

    Nelly:

    Ik ben heel benieuwd hoeveel mensen er vanavond op dat strandje zijn??????? Jammer dat alles zo duur is daar! Heeft misschien ook wel te maken met de fullmoon party! Dan maar wat langer met 1 drankje doen Hanneke! Ha ha. Veel plezier en feest ze!. Leuk die adviezen van t hostel! Ben verder benieuwd of er nog meer te doen/ zien is in Koh Phangan.

  • 24 Januari 2012 - 17:24

    Di Papa:

    Jammer dat alles zo duur is ?? Gelukkig wel. Ha ha, veel fun daar.

  • 24 Januari 2012 - 20:01

    Rob Lammers:

    Wat ik allemaal niet van je lees Hanneke. Drunk, condoms en joints.....
    En ik dacht dat je in de missie ging werken. Van de andere kant, ook missiezusters varen wel bij af en toe genieten. Ik heb vanmorgen heerlijk mijn ruiten mogen krabben en ben gisterenavond door een hagelbui gereden. Dat zul je niet missen Hanneke. Xx, hou 't goed daar! Rob

  • 25 Januari 2012 - 00:01

    Roel Hermans :

    HA die Hanneke
    Ik mis al je berichtjes op fb
    Is het daar zoveel duurder?
    Lijkt me lastig om het budget te bewaken
    Ik zou het te snel ophebben haha

    Wat wordt de volgende uitdaging?

    Nog steeds veel kontakten in de hostels?

    En hoe gaat het met het eten daar?

    Grtz Roel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

grande tour de azie

Recente Reisverslagen:

04 April 2012

I'm coming home!

01 April 2012

still enough reasons to visit Kuching

27 Maart 2012

Can't bring me down

24 Maart 2012

Hello Malaysia!

17 Maart 2012

plannen
Hanneke

Actief sinds 03 Juli 2009
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 50424

Voorgaande reizen:

26 April 2012 - 30 Juni 2012

De zomer door als hostess

20 Augustus 2010 - 16 September 2010

India... Rudy & Hanneke

15 Januari 2012 - 30 November -0001

grande tour de azie

Landen bezocht: